image_pdfimage_print

Ett varumärke kan egentligen vara vad som helst. En produkt eller en tjänst, ett företag, ett land, region eller stad, ett fotbollslag, en artist, en modeskapare, en webbsajt eller en världsomsegling. Så länge det går att skydda genom registrering eller inarbetning och har ett tillräckligt särskiljande namn.

Varumärket är ett av företagets viktigaste konkurrensmedel och gör det lättare för dig och din produkt att synas i mängden. Ett starkt varumärke är ett utmärkt sätt att ge din vara, tjänst eller företag en identitet.

 

Titta på, känn efter och skriv ner:

  • Vilket är ditt erbjudande?
  • Vilken är din målgrupp?
  • Vilken är din slogan?
  • Om du hade gjort en reklamfilm och lagt upp på YouTube, hur hade den sett ut?
  • Gör din SWOTanalys kopplat till ditt varumärke
  • Fem egenskaper som kännetecknar dig.
  • Tre viktigheter (t.ex. miljövän, jämställdhet och hälsomedveten).
  • På vilka sätt kan du förpacka och förmedla dig själv utifrån de egenskaper och viktigheter du skrev ner?
  • Hur kan du leva ditt varumärke konsekvent?

Sätt upp din lilla analys i styrkor, svagheter, möjligheter och de hot du ser.

 

 

 

Användarvillkor | Integritetspolicy