Frekvensterapi och Candida

Med hjälp av frekvensterapi kan vi skanna av kroppen för att se var vi har obalanserna och därefter behandla området, organet eller oblalansen hos varje enskild individ. Det bygger på avancerad kvantmedicinsk forskning och det är ditt energifält ger information om dig. Vi kan se vad som är lämpligt att börja balansera upp för att med upprepade behandlingar uppnå resultat som är bestående.

Det vi jobbat mycket med under en tid och med goda resultat är candida där vi ser till att vi blir fri från besvär som candida kan ställa till med. Candida Albicans är en vanlig jästsvamp som vi alla har i våra kroppar. Candida lever i tarmfloran med andra mikroorganismer där den hjälper till att städa upp ämnen som inte är bra för oss.

Idag får vi i oss mängder av ämnen som inte är bra. Det sker bland annat genom föroreningar i luft och vatten, tillsatser i mat, bekämpningsmedel, tungmetaller, antibiotika, syntetiska hormoner, läkemedel osv. Listan kan göras mycket lång. Candida försöker städa undan gifterna och blir då ofta sjuk själv. Candida omvandlas då till en aggressiv form som kan penetrera tarmväggen och ta sig ut i blodomloppet. Genom sin ämnesomsättningsprocess släpper Candida massor av toxiner när den är i sin aggressiva form.

När Candida kommer ut i blodomloppet kallar man det systemisk Candidiasis. Väl ute i blodomloppet kan Candida fritt släppa sina toxiner i kroppen.

Vanliga symptom på candida och det som gör att många söker upp frekvensterapeuter för att få hjälp att må bättre är många och jag radar upp några av dem nedan:

Extrem trötthet, mental dimmighet, kronisk halsbränna, tjocktarmskatarr, gasbildning, förstoppning, sura uppstötningar, rapningar, diarré, hemorrojder, slem i avföringen, akut magkatarr, uppsvälld buk, dålig matsmältning, förstoppning, klåda i ändtarmsöppningen, buksmärtor, psoriasis, utslag, torr hud, akne, synfläckar framför ögonen, rinnande ögon, suddig syn, sveda i ögon, försämrad syn, kronisk ögoninflammation, öroninfektioner, hosta, beläggning på tungan, dålig andedräkt, muskelvärk, stela leder, muskelsvaghet, ledvärk, svullna leder, täppt näsa, droppande näsa, snuva, njurinfektioner, urinläckage, urinvägsinfektioner, urinträngningar, sveda vid urinering, dålig blodcirkulation, hösnuva, nässelfeber, känslighet mot födoämnen, känslighet mot mögel, kronisk bihåleinflammation, astma, känslighet mot kemikalier, parfymer etc., yrsel, balanssvårigheter, sömnproblem, stickande/domnande känslor, viktökning, viktminskning, kraftigt matbegär, aptitlöshet, extrema humörsvängningar, nervöst betéende, dåligt minne, huvudvärk, upprördhet, irritation, koncentrationssvårigheter, depression, apati och självmordstankar